Els ajuntaments del Baix Nord oficialitzen la reclamació per reduir una zona tarifària

Dimarts, 9 d’abril de 2019

Alcaldes i regidors de set ajuntaments del Baix Llobregat Nord han formalitzat aquest matí al registre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat la presentació d’un document de consens per reduir una zona tarifària del transport públic. En una carta conjunta dirigida al conseller Damià Calvet, Abrera, Castellví, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa i Sant Esteve reclamen minimitzar el greuge que pateixen els veïns dels municipis no metropolitans, amb menys opcions de mobilitat.

La carta demana celeritat en la implantació de la T-Mobilitat que permetria a l'usuari pagar en funció dels quilòmetres recorreguts, així com l’execució urgent de les infraestructures necessàries que millorin l’oferta de transport als municipis no metropolitans. Mentre no es faci efectiva la T-Mobilitat, els consistoris reclamen d’una banda, la bonificació amb una reducció de zona que minimitzi el greuge que pateixen els veïns dels municipis no metropolitans, i de l’altra, l’aplicació de tarifa de zona única a la línea transversal de Rodalies R8 fins a Granollers.   

Per l’alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, “La manca estructural de transport públic als nostres municipis demana solucions d’urgència per fer més assequible als nostres veïns el transport existent”.

Actualment, els municipis d’Abrera, Esparreguera, Martorell, Olesa i Sant Esteve, pertanyen a la zona 3, i Castellví i Collbató a la zona 4. Mentre no es posi en marxa la T-Mobilitat, que permetria a l'usuari pagar en funció dels quilòmetres recorreguts, es reclama reduir una zona la qual cosa comportaria un estalvi important per als viatgers.

Sant Esteve pertany actualment a la zona tarifària 3, amb un cost de la T-10 de 27,40€ i de 4,10€ el bitllet senzill. Amb la reducció a la zona 2 la T-10 passaria a costar 20,10€ i el títol senzill 3,10 €.

 

Darrera actualització: 9.04.2019 | 13:49