La Seu Electrònica permet obtenir per internet el certificat d’empadronament

Dijous, 25 de juny de 2020

Un dels tràmits més sol·licitats és el del certificat d’empadronament.  Per fer aquesta gestió no cal desplaçar-se fins a l’Ajuntament, ja que es pot obtenir per internet còmodament. Només cal entrar en la Seu Electrònica i seguir uns passos molt senzills.

Taxa
El certificat d’empadronament està sotmès a una taxa de 0,50 euros. Abans de fer el tràmit, es recomana fer el pagament en el número de compte ES60 2100 1328 16 0200001215 i guardar el justificant del banc en l’ordinador en format electrònic, ja que caldrà aportar-lo més tard.

Com sol·licitar-lo
El primer pas per sol·licitar un certificat d’empadronament és accedir a la Seu Electrònica de l’Ajuntament (https://santestevesesrovires.eadministracio.cat/).

A continuació escollir el tràmit “Certificat d’empadronament”. El trobaràs en la pàgina principal de la seu sota l’apartat “Tràmits destacats”. També el tens disponible dintre de la pestanya “Catàleg de tràmits”.

Un cop has clicat l’enllaç “Certificat d’empadronament” se t’obrirà una pàgina amb tota la informació sobre aquest tràmit. Tria l’opció “Tramitació electrònica” per poder fer sol·licitar-lo per internet.

A continuació,  hauràs  de triar qualsevol dels certificats que se t’ofereixen per poder identificar-te. Si no saps què és un certificat digital o com obtenir-lo, en aquest vídeo t’ho expliquem.

Un cop identificat, hauràs d’emplenar un formulari. Es tracta senzillament d’una instància, però en format electrònic. Per això, primer et preguntarà si demanes el certificat per a tu o en nom d’una altra persona. Tot seguit, et preguntarà com vols ser notificat i caldrà que emplenis  els camps “Exposa” i “Sol·licita”.

En el següent pas, hauràs d’adjuntar el justificant del banc. Senzillament l’has de buscar en el teu ordinador i pujar-lo com faries amb un arxiu qualsevol. En aquest pas, també pots adjuntar qualsevol document que consideris adient.

Finalment, hauràs de signar electrònicament la teva sol·licitud. Llavors, la Seu Electrònica et proporcionarà un justificant, que podràs descarregar i guardar en el teu ordinador. En breu, rebràs la resposta de l’Ajuntament a la teva demanada.

D'altra banda, l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania el telèfon 93 771 30 17 i el servei de cita prèvia per aclarir dubtes sobre tramitació electrònica. Cal recordar, que tots els tràmits de la Seu Electrònica es troben tant en català com en castellà.

Darrera actualització: 16.06.2020 | 12:06