Sant Esteve aprova el Pla d’Emergència en situació de sequera
El ple de l’Ajuntament de Sant Esteve ha aprovat per unanimitat el Pla d’Emergència en situació de sequera. El document recull procediments i mesures tècniques a adoptar davant dels diferents episodis de sequera. S’acompanya de la creació d’un comitè tècnic de seguiment.
El Pla d’Emergència en situació de sequera descriu el sistema d'abastament del municipi, preveient la utilització màxima, recuperació i aprofitament dels recursos de la zona. Detalla mesures d'acord amb els diferents estadis de sequera, d’alerta, excepcionalitat i emergència, segons els llindars establerts.
Els plans de sequera són obligatoris per a municipis amb una població superior als 20.000 habitants. En aquest sentit, l’alcalde Enric Carbonell assenyala que “tot i que no tenir aquesta obligació, el govern de Sant Esteve va creure convenient i necessari disposar d’aquesta eina per gestionar les diferents fases que aquesta crisi provoca. Per això vam reunir-nos amb Agbar, ja abans de la fase d’excepcionalitat, perquè a Sant Esteve necessitàvem una eina amb la què poder fer un seguiment d’acord amb l’evolució de les diferents fases”.
Sant Esteve s’abasteix principalment de l’aigua que compra a Aigües Ter-Llobregat (ATL). El municipi té una xarxa de 103, 5 km de canonades i un eficiència del 74.20 %. El consum anual se sitúa al entorn els 900.000 m3. Gairebé una tercera part d’aquest consum correspon als centres penitenciaris de Brians, i la resta es reparteix entre l’activitat industrial i el domèstic.
Creació d’un comitè de seguiment
El pla s’acompanya de la creació d’un comitè tècnic per gestionar i fer seguiment dels diferents episodis de sequera. Està presidit per l’alcalde i compta amb representants de tots els grups municipals, a més de personal tècnic de l’Ajuntament i d’un responsable de l’empresa concessionària Agbar. El comité es reunirà de forma periòdica per avaluar la situació, segons l’estat o escenari de sequera en el què ens trobem.
El Pla d’Emergència en situació de sequera es podrà consultar al Portal de Transparència de l’Ajuntament https://www.seu-e.cat/ca/web/santestevesesrovires/govern-obert-i-transparencia