Una carta de serveis és un document sobre els serveis que presta un departament de l'Ajuntament, els compromisos adquirits en termes d'eficàcia i qualitat de la prestació, i els mecanismes de participació de la ciutadania i de les persones usuàries en la millora de la prestació, i s'adreça a les persones usuàries i a la ciutadania en general.
En l'actualitat, es disposa de la Carta de Serveis del SIAC. L'Ajuntament té la voluntat d'elaborar cartes per als diferents departaments municipals.
El ple municipal del 19 de febrer de 2020 va aprovar la Carta de Serveis del SIAC, en els següents termes:
Nom del servei: SIAC (Servei d'Informació i Atenció Ciutadana)
Marc estratègic del servei (missió i objectius): Informar, orientar i tramitar
Breu descripció del servei: Servei que s'encarrega de donar informació, ajuda i orientació a la ciutadania i empreses que requereixin realitzar tràmits o altres actuacions.
Web del servei: https://www.sesrovires.cat/tramitacio/cataleg-de-serveis/atencio-ciutadana-general.html
Legislació aplicable: És un servei obligatori regulat per
Relació de les línies de servei que es presten:
Àrea i unitat responsable del servei: Àrea de Serveis Interns i Seguretat Ciutadana. Unitat SIAC (Servei d'Informació i Atenció Ciutadana)
Equip tècnic responsable: 1 responsable, 5 agents SIAC i 1 auxiliar notificador.
Altres unitats implicades: Totes les àrees de l'Ajuntament
Persones destinatàries: Ciutadania en general
Com s’ha de sol·licitar el servei: A través de qualsevol dels canals establerts. Alguns serveis només es poden demanar oficialment a través del tràmit corresponent.
Cost per a l'usuari/a (condicions d'accés): El servei del SIAC és gratuït per al ciutadà. No obstant això, el servei final que demani el ciutadà pot estar sotmès en alguns casos a una taxa o preu públic. Canals de participació de l'usuari/a i eines de retorn de la participació: Plataforma de participació Decidim Sesrovires (https://decidim-sesrovires.diba.cat/). L'enquesta per elaborar la Carta del Servei del SIAC es va efectuar a través d'un formulari de la web municipal sesrovires.cat
Canals de presentació de suggeriments, queixes i reclamacions:
Termini de resposta dels suggeriments, queixes i reclamacions: Els suggeriments, queixes i reclamacions que depenen del SIAC es resolen en un termini d'entre 1 i 4 dies.
Drets i deures dels usuaris/es del servei: DRETS:
DEURES:
Compromisos de qualitat, indicadors de mesura i mesures d'esmena davant d'incompliments
Facilitar poder reclamar o fer arribar un suggeriment a l’Ajuntament: Potenciar el canal de Whatsapp per a qualsevol reclamació o suggeriment. Mesurar el nombre de whatsapps, correu electrònics i trucades de telefon de l'any anterior i comparar-lo amb el de l'any en curs
Potenciar els canals per conèixer l’estat de tramitació de les peticions: Informar la ciutadania sobre les possibilitats que ofereix la seu electronica en aspectes com la tramitació electrònica i carpeta ciutadana. Mesurar el nombre de jornades de formació sobre administració electrònica i el seu nombre d' assistents. Mesurar el nombre de persones assessorades pel SIAC
Remodelar l’espai físic: Millorar l'espai d'atenció i espera per garantir la privacitat i la comoditat. Reorganizar l'espai abans 31 desembre 2020 Empoderar la competència professional del personal del SIAC: Proporcionar formació continuada per al personal del SIAC. Nombre de jornades de formació adreçades al personal del SIAC i nombre d'assistents.
Comptar amb l'opinió de la ciutadania per comprovar la qualitat del servei. Fer una enquesta anual als ciutadans i ciutadanes per mesurar el seu grau de satisfacció amb el servei. Comparar els resultats amb els de l'enquesta de l'any anterior.
Formes de consulta del seguiment de la carta: web sesrovires.cat, seu electrònica
Periodicitat de difusió del seguiment de la carta: anual (abril/maig)
Localització del servei i formes d'accés: Carrer Major, 8 - 08635 Sant Esteve Sesrovires. Es pot arribar en cotxe o en transport públic.
Data d'entrada en vigor de la carta (aprovació) i vigència: 2020