El nombre de ciutadans que escull internet per fer tràmits amb l’Ajuntament continua creixent. La tramitació on-line és rapida i evita desplaçaments i cues d’espera. Els tràmits es fan des d’una web anomenada Seu Electrònica i en només uns pocs clics el ciutadà pot presentar la seva sol·licitud o consultar com està el seu expedient.
L’Ajuntament té una web específica per a la tramitació electrònica anomenada Seu Electrònica. La seva adreça és https://santestevesesrovires.eadministracio.cat/
Com fer un tràmit Dintre de la Seu Electrònica hi ha l’apartat “Catàleg de tràmits” on el ciutadà pot escollir entre més de 70 tràmits diferents, com ara empadronar-se, sol·licitar una subvenció o demanar un ajut.
Fer un tràmit és molt fàcil. Només cal accedir a la Seu Electrònica i triar el tràmit que es vol sol·licitar. A continuació haurem d’identificar-nos amb un certificat digital vàlid. Un cop identificats s’han d’introduir les dades que demana cada pantalla i, segons cada tràmit, la documentació necessària. Finalment el ciutadà podrà baixar-se un justificat on constarà el dia i l’hora en què ha realitzat el tràmit.
Si ha triat l’opció de notificació electrònica, dintre del termini legal establer el ciutadà rebrà un avís de notificació, és a dir, un correu electrònic que li dirà que ja té la Seu Electrònica la resposta de l’administració a la seva sol·licitud.
Certificat digital L’únic pas on els ciutadans de vegades tenen dificultats és en el certificat electrònic. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha publicat un vídeo on explica com obtenir i fer servir el certificat digital IDCAT Mòbil.
D'altra banda, l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania el telèfon 93 771 30 17 i el servei de cita prèvia per aclarir dubtes sobre tramitació electrònica. Cal recordar, que tots els tràmits de la Seu Electrònica es troben tant en català com en castellà.