Cada vegada hi ha més ciutadans que trien internet per fer tràmits amb l’Ajuntament

Dimarts, 23 de juny de 2020

El nombre de ciutadans que escull internet per fer tràmits amb l’Ajuntament continua creixent. La tramitació on-line és rapida i evita desplaçaments i cues d’espera. Els tràmits es fan des d’una web anomenada Seu Electrònica i en només uns pocs clics el ciutadà pot presentar la seva sol·licitud o consultar com està el seu expedient.

L’Ajuntament té una web específica per a la tramitació electrònica anomenada Seu Electrònica. La seva adreça és https://santestevesesrovires.eadministracio.cat/

Com fer un tràmit
Dintre de la Seu Electrònica hi ha l’apartat “Catàleg de tràmits” on el ciutadà pot escollir entre més de 70 tràmits diferents, com ara empadronar-se, sol·licitar una subvenció o demanar un ajut.

Fer un tràmit és molt fàcil. Només cal accedir a la Seu Electrònica i triar el tràmit que es vol sol·licitar. A continuació haurem d’identificar-nos amb un certificat digital vàlid. Un cop identificats s’han d’introduir les dades que demana cada pantalla i, segons cada tràmit, la documentació necessària. Finalment el ciutadà podrà baixar-se un justificat on constarà el dia i l’hora en què ha realitzat el tràmit.

Si ha triat l’opció de notificació electrònica, dintre del termini legal establer el ciutadà rebrà un avís de notificació, és a dir, un correu electrònic que li dirà que ja té la Seu Electrònica la resposta de l’administració a la seva sol·licitud.

Certificat digital
L’únic pas on els ciutadans de vegades tenen dificultats és en el certificat electrònic. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha publicat un vídeo on explica com obtenir i fer servir el certificat digital IDCAT Mòbil.

D'altra banda, l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania el telèfon 93 771 30 17 i el servei de cita prèvia per aclarir dubtes sobre tramitació electrònica. Cal recordar, que tots els tràmits de la Seu Electrònica es troben tant en català com en castellà.

Darrera actualització: 16.06.2020 | 12:06