Comença el període en què cal comunicar prèviament la realització de foc a menys de 500 metres de zona forestal

Dilluns, 16 d’octubre de 2023

Des d’avui 16 d’octubre i fins al 14 de març, les persones que tinguin previst fer foc en zona forestal o en la franja de 500 metres que l'envolta han de comunicar-ho prèviament. Cal comunicar els focs d’esbarjo tipus barbacoa sense mataguspires i les cremes agrícoles. No es poden cremar restes de jardineria.     

En aquests mesos, considerats temporada baixa de risc d’incendi, les persones que vulguin fer foc a menys de 500 metres de terrenys forestals poden comunicar-ho a l’ajuntament, a través del SIAC, o bé a les oficines del cos d’agents rurals. S’ha de comunicar l’hora d’inici i hora final de l’activitat. En el cas de crema agrícola, aquesta ha d’estar compresa entre les 06:00 i les 18:00 hores.

En cap cas es poden cremar restes de jardineria, restes silvícoles o restes que no provinguin d’explotacions agràries. Per aquests casos s’ha de demanar una autorització que requereix d’informe específic a través del web. Com a alternativa a la crema de restes vegetals, aquests residus es poden portar a la deixalleria o bé utilitzar el servei de recollida de poda a domicili

Es recorda que durant tot l’any, a menys de 500 metres de terrenys forestals, resta prohibit  llençar objectes encesos i abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol mena que puguin provocar un incendi.
 

Darrera actualització: 16.10.2023 | 15:11