La Generalitat presenta el desdoblament de la B-224 entre el polígon Anoia i Martorell
El Departament de Territori ha presentat avui el projecte de traçat del desdoblament de la carretera B-224 entre Martorell i Sant Esteve. La Generalitat preveu licitar i iniciar durant el 2019 el tram comprés entre el polígon Anoia (a l’alçada de la corva de la fruita) i el carrer del Puig del Ravell de Martorell, amb una inversió estimada en 20,2 MEUR.
La Generalitat ha explicat que està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en dos grans trams: una variant entre Vallbona d’Anoia i Masquefa i el condicionament entre Sant Llorenç d’Hortons i Martorell, que inclou Sant Esteve, amb una inversió total d’uns 45 MEUR. En aquest segon tram, ha calgut impulsar el projecte de traçat que avui s’ha presentat, que s’adapta a les previsions urbanístiques i de creixement de Martorell.
L’alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, ha valorat molt positivament el projecte de desdoblament, “celebrem que finalment s’atengui una reclamació històrica. Els municipis que compartim aquest eix viari hem de poder donar resposta a les nostres necessitats de creixement i de dinamització econòmica sense oblidar-nos de la seguretat”.
La B-224 és una via amb una alta sinistralitat que registra diversos punts negres, i amb un elevat volum de trànsit. Entre Vallbona i Piera hi circulen uns 5.500 vehicles diaris, a Sant Esteve Sesrovires arriba als 18.200 vehicles, i fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.
L’actuació entre el polígon Anoia (a l'alçada de la corva de la fruita) i el carrer del Puig del Ravell de Martorell abasta dos quilòmetres de longitud. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament respecta l’actual B-224 i, a continuació, es proposa un canvi de traçat en sentit nord que allunyarà el trànsit que ara travessa el barri del Pou del Merli. D’aquesta manera es recupera la proposta que al 2010 ja va plantejar l’Ajuntament de Sant Esteve per alliberar Pou del Merli de vehicles i millorar-ne tant la mobilitat com la seguretat, però que llavors no va ser considerada.
La via projectada té una amplada de 21 metres; consta de dos carrils per sentit de la circulació, de 3,5 metres cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i vorals interiors d’1 metre. La mitjana de separació entre els dos sentits és de 2 metres d’amplada. Per a facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn, el projecte preveu una rotonda elevada sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 de grans dimensions –120 metres de diàmetre exterior– i una de 56 metres de diàmetre per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç.
Pel que fa a les estructures, cal remarcar la construcció d’un pas inferior de 30 metres de llum i 22,5 d’ample a l’altura de la BV-2433 (carretera de Gelida), per tal de donar permeabilitat al territori; també es preveuen dos passos superiors de 24,2 metres de llum per la rotonda a diferent nivell sobre el vial entre l’AP-7 i l’A-2.