Les empreses s’han de relacionar electrònicament amb l’administració pública a l’hora de fer qualsevol mena de tràmit, fer peticions o consultar l’estat dels seus expedients. Per facilitar que les empreses compleixin amb la llei, l’Ajuntament organitza un curs d’administració electrònica completament gratuït el proper 19 de desembre.
La llei 39/2015
La llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el seu article 14, regula quins subjectes estan obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració pública. Un dels subjectes obligats són les persones jurídiques, un terme que engloba tant a les empreses com als comerços. Això implica que per presentar qualsevol documentació o fer una instància, per exemple, s’ha de tramitar obligatòriament a través de la seu electrònica de l’administració.
Curs pràctic
El curs ensenyarà aspectes pràctics per poder aprofitar-se de totes les potencialitats de l’administració electrònica a través de l'ús de la seu electrònica municipal.
A més, també s’informarà dels certificats digitals que es necessiten per identificar-se en la seu electrònica i com es poden sol·licitar. Es diferenciarà entre el certificat de persona física i certificat de persona jurídica. Aquest últim és el que necessita l'empresa per interactuar amb l'administració i poder obrir les notificacions electròniques.
Els alumnes que vulguin podran portar-se el seu propi ordinador portàtil i lector de targetes. Es facilitarà connexió wi-fi per a tots els assistents al curs. La formació s’impartirà el 19 de desembre, de 15.00 a 16.30h, a la sala El Celler de l’Ajuntament.
Les inscripcions al curs es poden fer a través del formulari d’aquesta pàgina web: http://sesrovires.cat/temes/participacio/curs-administracio-electronica/