La Policia Local de Sant Esteve realitza des de l’any 1990 inspeccions als autocars de transport de viatgers i d’escolars que surten del municipi. Es fan en totes aquelles sortides que organitzen els centres educatius, entitats o els serveis municipals. Aquesta pràctica preventiva dona seguretat i confiança tant a organitzadors com a viatgers.
Abans d’una excursió o sortida, els organitzadors comuniquen amb antelació a la Policia Local la informació sobre el desplaçament, des de vehicles, horaris, destinació, fins al número de viatgers.
El dia de la sortida, agents del cos local realitzen la inspecció al vehicle o vehicles abans d’iniciar el trajecte. En aquest control es revisa la documentació del vehicle i del conductor, a qui també se li practica la prova d’alcoholèmia. Es verifica que tot estigui vigent, des de permisos fins a l’assegurança.
A banda de la documentació, s’inspecciona també el vehicle. Un agent revisa l’estat de les rodes, la sensibilitat de les portes, el correcte funcionament dels cinturons de seguretat, extintors, llums, per tal d’assegurar que es troba en òptimes condicions per realitzar el transport de viatgers. En cas que es detecti alguna anomalia es requereix a l’empresa del transport que porti un altre vehicle, que també serà revisat.
L'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires té la seguretat viària com una prioritat dins de les actuacions que porta a terme la Policia Local. A més del control als autocars, des de fa més de tres dècades promou també l’educació viària entre l’alumnat dels centres educatius del municipi, sent dels pioners en la seva implementació.