L’incendi de la B-224 ha cremat 23 hectàrees de terreny agrícola i forestal

Dijous, 1 de juliol de 2021

El foc que s’ha declarat aquesta tarda al voral de la carretera B-224 ha calcinat provisionalment 23 ha, gairebé 9 de les quals de massa forestal, 14 de conreu i 0,32 de sòl urbà, segons els agents rurals. Tot i que s’està investigant l'origen de l'incendi, els primers indicis apunten que la causa podria ser una burilla de cigarreta. Una vintena de dotacions de bombers segueixen remullant la zona.

La proximitat de les flames a una masia propera a la carretera ha obligat a evacuar 18 persones. Han estat traslladades temporalment al Casal de la Gent Gran i l’ajuntament els ha proporcionat suport psicològic, així com sopar i allotjament per aquesta nit. 

L’amenaça de les primeres flames en direcció Can Prats ha fet que la quarantena de veïns del barri hagin deixat els seus habitatges a l’espera de les indicacions de bombers per poder tornar. Han pogut fer-ho al vespre. L’incendi ha afectat una línia de mitja tensió que ha deixat el barri sense subministrament elèctric.  

El foc ha començat al voltant de les 15.30h, ha quedat estabilitzat sobre les 19.00 hores i s’ha donat per controlat a les 21.30h. En la seva extinció hi han intervingut fins a 30 dotacions de bombers (18 camions aigua i 12 vehicles lleugers i comandament) i 5 mitjans aeris (2 helicòpters bombarders 1 de comandament i dos hidroavions).

També s'hi han desplaçat 7 patrulles dels mossos, 2 dotacions i l’helicòpter dels agents rurals, efectius de la Policia Local de Sant Esteve i voluntariat de l’ADF Sesrovires-Protecció Civil i de municipis de l’entorn: Masquefa, Martorell, Olesa i Esparreguera. A més de 7 unitats del servei d’Emergències que ha atès 4 afectats lleus per inhalació de fum que no han requerit trasllat.  

L’incendi ha obligat a tallar la carretera B-224 durant unes 5 hores, en el tram comprés entre la benzinera i el trencall a Gelida. Això ha provocat importants cues i retencions a l’enllaç de l’A-2 i l’AP-7.

L’alcalde Enric Carbonell ha activat en el primer moment el Pla de Protecció Civil Municipal en fase d’emergència 1. S’ha constituït el comitè d’emergències ubicat a l’ajuntament que s’ha mantingut en contacte permanent amb el centre de comandament avançat. Un cop extingit l'incendi, el pla passarà a fase d'alerta.

Aquest és el quart incendi que s’ha produït al municipi en els últims dos mesos. El primer va afectar la zona d’El Bosquet, el 13 de maig; un segon es va declarar a la finca de l’Obaga l’1 de juny; i pocs dies després la caiguda d’un cablejat elèctric va provocar dos petits focus al parc del Motor i a l’avinguda Moixeró. L’Ajuntament fa una crida a la responsabilitat i a extremar les precaucions davant el risc d’incendi per l’escassetat de pluges i les temperatures elevades.

 

 

Darrera actualització: 1.07.2021 | 23:13