Un total de 112 persones ja han sol·licitat l’IDCAT certificat al SIAC des que l’Ajuntament va començar al juliol a oferir aquest servei. L’IDCAT és un identificador digital que permet fer tràmits i gestions per internet amb les administracions públiques. La sol·licitud és gratuïta i s’obté amb un única visita a les dependències del SIAC.
L’IDCAT certificat facilita a la ciutadania identificar-se digitalment i poder fer tot tipus de tràmits i gestions telemàtiques amb les diferents administracions públiques locals, autonòmiques i estatals. Sense sortir de casa es pot demanar per internet, per exemple, un volant d’empadronament, un informe de la vida laboral o presentar la declaració de la renda.
Des del passat 19 de juliol, l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires actua com Entitat de Registre IDCAT, la qual cosa permet sol·licitar-la en el SIAC.
L’IDCAT certificat no té cost i s’obté amb una visita d’uns pocs minuts a les dependències municipals. Abans de venir al SIAC és necessari sol·licitar cita prèvia al telèfon 93 771 30 17 o reservar dia i hora a través de la Seu Electrònica.