Sant Esteve inaugura l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

Divendres, 22 d’abril de 2016

Aquest migdia s’ha inaugurat l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sant Esteve. L’acte ha comptat amb la presència de la diputada delegada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, qui ha lliurat a l’alcaldessa, Maria del Carme Rallo, la placa acreditativa de Servei Públic de Consum. La creació de l’OMIC compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Amb la posada en marxa de l’oficina, l’Ajuntament amplia l’atenció en matèria de consum i suposa “fer un pas endavant en la consolidació del nostre servei, per donar una millor atenció al ciutadà“, tal i com ha manifestat la regidora de Comerç, Elisenda Barberà. L’OMIC està ubicada a les dependències de l’Àrea de Promoció Econòmica a l’edifici de l’ajuntament. Per la seva part, la diputada de Laura Martínez ha destacat que la inauguració de l’OMIC és una bona notícia per a Sant Esteve, ja que s’oferirà un servei més pròxim al ciutadà.

L’OMIC és un servei d’àmbit municipal que ofereix informació, assessorament, tramitació de denúncies i reclamacions de consum, campanyes d’inspecció informativa a establiments i tallers de sensibilització en matèria de consum, entre d'altres.

Des de l’any 2005, l’Ajuntament de Sant Esteve està adherit a la Xarxa Local de Consum (XLC), òrgan creat per Diputació amb l’objectiu de dinamitzar i coordinar les polítiques de defensa de les persones consumidores i usuàries.

En aquest temps s’han tramitat més de 450 expedients, dels quals, un 48% gestionats des de la Bústia del Consumidor i un 52% a través de la Unitat Mòbil que un cop al mes visita el municipi. La major part de les reclamacions que es tramiten estan relacionades amb subministres de la llar com aigua, llum, gas i majoritàriament amb la telefonia.

Darrera actualització: 22.04.2016 | 13:17