La interrupció del subministrament elèctric que va afectar l’Estat ahir, a partir de les 12.30 hores, va tenir una afectació de gairebé 10 hores al nostre municipi. L’Ajuntament va activar el Pla d’Emergència amb l’assistència a persones vulnerables com a prioritat.
Amb el retorn del subministrament al voltant de les 22.00 hores es van anar restablint la normalitat. Avui dimarts els equipaments esportius i educatius han reprès l’activitat habitual, així com també ho faran les activitats esportives i extraescolars de tarda que es van haver de suspendre.
L’activitat d’establiments i comerços també ha recuperat avui la normalitat. La manca de subministrament va obligar-los a tancar en la majoria de casos. La situació extraordinària va provocar afectacions en les telecomunicacions i en els sistemes de pagament electrònic.
Durant tota l’apagada es va treballar en el seguiment de persones en situació de vulnerabilitat a través dels Serveis Socials. També es va focalitzar l’atenció en el centre residencial Can Serra, per garantir les seves necessitats, amb reforç de generadors i suport de personal voluntari de Protecció Civil. Fins a la residència es van traslladar també algunes persones, derivades des del CAP, que necessitaven subministrament elèctric per a les màquines d’oxigen.
La Policia Local va posar en marxa un servei especial de patrullatge nocturn que va comptar amb la col·laboració d’ADF- Protecció Civil. La nit ha transcorregut sense incidències.
Aquesta situació extraordinària ha posat de relleu un cop més el comportament cívic de la ciutadania i l’actuació de tots els serveis d’emergència.
A primera hora del matí s’ha desactivat el Pla d’Emergències Municipal.