Ahir es va impartir a l’alumnat de 5è de l’Escola La Roureda el taller “No m’estereotipis. Jugo al que vull”, una activitat programada per la regidoria d’Igualtat, Polítiques feministes i LGTBI, en el marc del Pla d’Igualtat 2015-2019. El taller, que és una eina per la prevenció de la violència masclista, arribarà als cursos de 5è i 6è de les dues escoles del municipi.
El taller “No m’estereotipis. Jugo al que vull” dona recursos a l’alumnat per identificar rols, estereotips i desigualtats de gènere, ajuda a assumir actituds equitatives en els usos del pati de l’escola i en les tasques de cura en l’àmbit familiar, i desenvolupa eines per una gestió positiva dels conflictes. Alhora, incorpora la cura, l’escolta activa i el respecte a la dinàmica del grup-classe.
La formació forma part de les accions que recull el Pla d’Igualtat 2015-2019 impulsat des de la regidoria d’Igualtat, Polítiques feministes i LGTBI orientades a la sensibilització envers les diferències de gènere que afecten la qualitat de vida de les persones i el treball per l’eliminació de les desigualtats. En aquest sentit es programaran més tallers per l’educació afectivo-sexual i accions coeducatives en els centres educatius i la llar d’infants.
La coeducació és l’eina que permet prevenir i abordar les violències masclistes. És important incorporar la coeducació a tots els nivells i modalitats del sistema educatiu, en la programació i el currículum, a l’efecte d’afavorir el desenvolupament de les persones al marge dels estereotips i rols en funció de sexe, garantint una orientació personal, acadèmica i professional lliure de biaixos sexistes i androcèntrics, evitant tota discriminació associada al sexe o gènere.
En aquest sentit, el projecte coeducatiu planteja una programació anual de tallers sobre violència a les escoles i d’altres temàtiques, com LGTBI. S’adrecen no només a l’alumnat sinó també al cos docent. Des de la regidoria d’Igualtat, Polítiques feministes i LGTBI s’està treballant també en l’edició d’una guia de literatura infantil en clau de gènere, “La maleta violeta”, i l’adquisició de contes inclosos en aquesta guia i que es distribuiran tant a la llar com a les dues escoles.